In 3 stappen naar
creatieve communicatie
die voor je werkt

Het ontwikkelen van een communicatieconcept doen we niet alleen maar samen. We werken hands on, houden van korte lijnen, snel schakelen. Met deze nuchtere aanpak gaan we in vier tot zes weken van intake tot communicatieconcept.

Stap 1 – Inventarisatie: een intake gesprek, plus onderzoek & interviews met management en medewerkers. Zo krijgen we inzicht in de identiteit en mogelijke kansen en uitdagingen. 

Stap 2 – Strategie: We leveren een merkdocument met daarin ook de (her)positionering en de daaruit volgende creatieve briefing. 

Stap 3 – Creatie: We ontwikkelen drie conceptrichtingen, inclusief rationales en een aantal voorbeelden van hoe het concept werkt in verschillende mediatypes (homepage, LinkedIn posts etc.).

Het gekozen concept is een paraplu-gedachte die richting geeft aan alles wat je onderneemt en zorgt voor altijd eenduidige communicatie, die door iedereen omarmd en uitgedragen kan worden. Samen bepalen we welke media ingezet gaat worden om je doelgroep optimaal te bereiken.

Tripolis-Park_Full Frontal © Proloog
Mymesh

Nieuwe naam, identity, website, social, business presentaties en nog veel meer. 'Living buildings' is het nieuwe thema van Mymesh.

B&V - BOA 3271807
Capabel Onderwijs

Van business strategie naar een onderscheidend creatief idee dat de basis is voor alle communicatie van het nieuwe Capabel Onderwijs.

Paltrock_MG_7301-Edit
Paltrock HSE

Vanuit het DNA van de oprichters hebben we betekenisvolle communicatie ontwikkeld waar volop verder op wordt gebouwd.

Dit doen we

Merkstrategie

Brand- en business-strategie, postionering, onderzoeken, interviews… en meer.

Creatie

Conceptontwikkeling, rationales, art direction, copywriting… en meer.

Brand identity

Graphic design, logo, huisstijl, bewaking van de visuele indentiteit… en meer.

Productie

Fotografie, beeldbank, film, drukwerk, business powerpoint, content… en meer.

Websites

Web design, web development, copywriting… en meer.

Groeistormen

Brainstormen plus, meedenken, co-creatie… en meer.

We zijn weer in staat om ons eigen verhaal te vertellen
Joost Kooren, CEO Paltrock HSE
De door SHBNG ontwikkelde denkrichting helpt ons nog elke dag
Frits Pfeiffer, CEO Aerobe
Intern en extern communiceren we hetzelfde gevoel
Jolanda van Berkum, algemeen directeur Fysiomed
'Living buildings' is in twee woorden een krachtige belofte naar al onze stakeholders
Han Bak, CEO Mymesh

Cookies

Ook SHBNG gebruikt cookies om je ervaring op de website zo prettig mogelijk te maken.